El coneixement matemàtic es composa de relacions construïdes per cada individu amb l'entorn i amb els objectes, que li permet anar accedint cada vegada a una complexitat superior.
Amb aquestes eines el nen o la nena podrà realitzar la seva investigació de manera autònoma. La presència de l’adult acompanyant, al llarg d’aquesta tasca autònoma, és sensible a tota mena d’intervencions: resoldre un dubte, plantejar una nova incògnita, acompanyar a un nen que no vibra amb el que s’ha plantejat... És important afavorir situacions perquè els nens explorin i investiguin autònomament, només així podem estar segurs que estem respectant el seu punt de partida, el seu ritme i les seves necessitat. Per afavorir aquesta mena de tasca autònoma els oferirem situacions i materials tot plantejant-los un repte per descobrir o unes normes de joc. ( Text extret del blog "Aprenent amb les mans" )
Per veure materials podeu visitar Gamar: http://gamar.udg.edu/ però l'entorn ens ofereix molts materials que poden servir per experimentar i manipular només cal una mica d'imaginació.
Un bon llibre per llegir és "Viure les matemàtiques " de Mª Antònia Canals
Per escoltar: http://ehutb.ehu.es/es/serial/57.html: "Matemáticas en la etapa de educación infantil: retos y propuestas de futuro"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada