RECURSOS TAC
▼
dissabte, 26 de març del 2011
IDEES DE TAPES 2onTRIMESTRE
A la web "Més que tapes" podreu trobar idees per fer tapes i algun treball manual . Pots també col·laborar baixant algun arxiu i així entre tots podem tenir un bon recull de propostes.
divendres, 25 de març del 2011
UNA RECOMANACIÓ
Us recomano una visita al'Edu365 a l'apartat CREA. Molt interessant doncs ens presenten moltes eines per treballar la llengua de forma divertida, motivadora per els nostres alumnes. Crear còmics, publicar contes, avatars, molts recursos en general.
dissabte, 19 de març del 2011
100 EINES ONLINE
Selecció de més de 100 eines a la xarxa que permeten crear materials didàctics: exercicis, activitats, jocs, mapes conceptuals....classificats per :
- Generadors de quaderns, llibres i publicacions digitals
- Generadors de qüestionaris i exercicis
- Generadors de webquests i caceres del tresor
- Generadors de fulls de cal·ligrafia i paper pautat
Generadors de mapes conceptuals i mentals
- Generadors de contes, lletres, textos i núvols de paraules
- Generadors de targetes de bingo, fitxes de dòmino i altres targetes
- Generadors de vídeos, cartells i pòsters
- Generadors de mosaics i puzles
- Generadors de còmics i dibuixos animats
- Generadors de calendaris i rellotges
- Generadors de mapes geogràfics i cartogrames
- Altres generadors: jocs de taula, gràfiques, laberints, mandales...
divendres, 18 de març del 2011
BINGO D'OPERACIONS
Per practicar sumes, restes , multiplicacions i divisions. Presenta tres nivells de dificultats. El trobo molt interessant.
FONTS MANUSCRITES
Més de 60 fonts manuscrites diferents i molt originals.Per instal·lar-les al teu ordinador només cal baixar-se l'arxiu .ttf i copiar-lo a la carpeta fonts del Windows .
dijous, 17 de març del 2011
dimecres, 16 de març del 2011
CON DE L'APRENENTATGE
A l’any 1969, Edgar Dale (1900-1985), pedagog estatunidenc, va elaborar un model que explicava quins eren els mètodes més i menys efectius per a l’aprenentatge i ressaltava que la manera que més s’aprèn és a partir d’allò que es diu i es fa (experimentant). Aquest model se sintetitza en l’anomenat con de l’aprenentatge.
L'aprenentage parteix de l'acció i de la descoberta, tant de forma guiada pel professorat com autònoma per part de l'alumnat (aplicant el raonament) i d'acord amb el mètode científic: aconseguir un ExE (educar x experimentar / experimentar x educar)
dilluns, 14 de març del 2011
dissabte, 12 de març del 2011
divendres, 11 de març del 2011
CONVERT .docx A .doc
Per convertir .doc a .docx o potser de .docx de Windows 7 a .doc. Un convertidor on line ràpid i molt eficaç.
ESTRATÈGIES PER LLEGIR CRITICAMENT A INTERNET
"Si els nois i noies viuen en una societat poc alfabetitzada, què passa quan s’han d’afrontar als hipertextos que els ofereix la xarxa? Són capaços de llegir i d’extreure’n la informació que necessiten? Saben trobar allò que busquen"
"La lectura té moltes vessants i cal ensenyar a llegir des de totes elles: llegir per aprendre, per plaer, per saber, per fer i per comunicar. Ara bé, com que en el món d’avui no només llegim lletra impresa, per ser plenament alfabetitzats hem de ser capaços de desenvolupar altres estratègies: llegir imatges i multimèdia, accedir a la informació que ens ofereix Internet i escriure i llegir en altres formats."
Text extret de http://www.llegir.net/aT/Ensenyar%20llegir.htm
CARNESTOLTES I VELLA QUARESMA
He trobat aquest conte a Idees Magistrals i la veritat és que m'ha agradat molt!